25 Mart 2015 Çarşamba

Papatya İle Saç Tonunu Kırma

    Boyasız doğal saçları seven insanlar çok.Saçına boya sürmek istemeyen yada çok büyük değişiklikleri sevmeyen.En iyisini siz yapıyorsunuz aslında :) Saçın doğal yapısıyla oynanmadığı için daha parlak duruyor.Ve  bakım vs yapmaya da pek gerek kalmıyor.Genelde belli bir süreden sonra bazıları tereddütte kalır boyayıp boyamamak konusunda.Yada ufak tefek değişikler ister .Evde kendinizde bu doğallığı bozmadan birşeyler yapabilirsiniz.Bunlardan biride doğadaki o güzel çiçekte gizli.Papatyaları herkes sever, eminim şimdi daha çok seveceksiniz.Tek yapmanız gereken bir demet papatya toplamak.Bir tencereye papatyaların miktarına göre ayarlayarak su koyuyorsunuz.Çok fazla olmasına gerek yok.Papatyayı su ile kaynatılacak.Sonra altını kapatın soğumasını bekleyin.Bu suyu süzüp sprey kutusuna koyun.Saçın heryerini suyla ıslatarak tarayın.Sonra balkonunuzda yada bahçenizde güneşlenmeye çıkın.İstediğiniz kadar bekletin.Ne kadar beklerse güneşte o kadar iyi. Sonrasında yıkayacağız.Çok hafif tonu açar.Zaten ilk yaptığınızda fazla belirgin olmaz..Birkaç kez bunu yapmaya devam ederseniz doğal güneş açılmaları gibi açılmalar göreceksiniz.

23 Mart 2015 Pazartesi

Boyayı Saçtan Akıtmak

   Saç konusunda rengine modeline karar verirken modaya göre yapanlar vardır.İşte senenin yada mevsimin trendlerini araştıranlar ,ünlülerin modasına uyanlar.Mesela geçirdiğimiz sene bakır tonları ve ombre balyaj modaydı.Gerçi ombrenin modasi daha tam olarak bitmiş sayılmaz.Bazılarımızsa kendine göre tutkunu olduğu renklerden vazgeçemez. Kendi modasını kendi yaratır.Şimdi tam bahar aylarındayız. Bayanlar en çok da yaza girerken saçlarına dikkat eder .İnanın bunun nedenini bende bilmiyorum. Son trendlere uydunuz boyatınız yada ben gibi bir çılgınlık yapıp iddaalı renkler denediniz.Sonrasında sıkılıp değistirmek istiyorsunuz ama boyanın büyük kısmını akıtmadan işlem yaptırsanız yanma yıpranma olur. Korkmayın yaz geliyor .Derman denizin tuzlu sularında. Evet doğru duydunuz deniz suyu saçtan boyanın çabuk akmasını sağlıyor. O yüzden tatile giderken boya yaptırmakta pek mantıklı degil.Tabi saçımızı yıkamamak gibi birşey yapmıyoruz.Oda zararlı.Tatilimiz  boyunca bakımlarımıza dikkat etmeliyiz.Sonrasında saçı biraz dinlendirip kuaförünüze giderseniz renk değişiminiz daha kolay olacaktır.

13 Mart 2015 Cuma

Zor Taranan Saçlar

   Çeşitli sebeplerden dolayı saç yıpranır.Doğal yapısı bozulur.Yaptırdığımız boyamalar, kullandiğimiz spreyler, ürünler yada düzlestirici kullanmamiz zamanla yıpratır.Yıpranmış saçı taramak şekil vermek hiç kolay olmaz.Ve gerçekten sinir bozucu bir durum.Saçta olan kırıklarda taranmasını zorlastırır.Saç birbirine girer yada düğümler olur.İste bu durumda devreye hayat kurtaran mavi su giriyor.Buna saç tarama suyuda deniyor.Eskiden sadece kuaförlerde vardi.Şimdiyse marketlerde yada kozmatik mağzalarinda satılıyor.Ama en iyisi kuaför malzemesi satan yerlerden temin ettiklerimiz.Sıkıyoruz ve taranmayan sinir bozucu saçlara elveda diyoruz.Parlak ve daha yumuşak oluror.Üstelik kokusuda çok güzel.Birde biliyorsunuzdur saçımızı tararken nemlendirmez isek kırılılır.Sadece taranması zor olanlar değil önlem almak isteğenler de kullanabilir.

Sabah Uyanmak

  Sabahlari uyandiğında bulantı yada aşırı açlık durumu hissedenler elbet vardır. Hazırlanırken geçen süreyi bekleyemeyenler olabilir.İşe giderken kahvaltı yapmaya vaktimiz olmayabilir.Çoğumuzda iş yerinde yapiyor.Arada geçen zaman bu sorunu yaşayanlar için eziyet oluyor.Oysa çözümü çok kolay.Akşam yatmadan önce bir adet kivi yemek ertesi gün  açlik hissi olmadan uyanmmızı sağliyor. Tabi kahvalti en önemli öğündür kesinlikle atlamayalim.

11 Mart 2015 Çarşamba

Su İçmek

  Hep saçtan mı bahsedeceğiz ? Arada kısa ama yararlı bilgilerde öğrenmemiz lazım.Su içmenin ne kadar faydalı olduğunu herkes biliyor artık.Kilo ve değişen özelliklere göre günde 2 3 litre arası su içmeliyiz.Lütfen buna dikkat edelim az su içmek damar tıkanıklığına kadar çeşitli hastalıkların sebebi.Su içerken asıl dikkat etmemiz gereken şey suyun ph değeri.Bu değere çoğumuz dikkat etmemekteyiz.Sağlıklı su ph değerinden anlaşılır.7 nötr olarak bilinir bunun altı sağlıksızdır.
   Sabahları kalktığımız zaman aç karna içilen 2 bardak su çok faydalıdır.İç organlarımızın uyanmasını sağlar.Akşamları yatmadan önce içilen suyun ise kalp krizini azaltığı söyleniyor.Bunun yanında vücutta yeterli sıvı olursa daha iyi dinleniyor.

Pratik Dalgalar Yapmak

    Düz saçlı bayanlar için saça dalga vermek uğraştırıcıdır.Yada genelde pek kalıcı olmaz, hızlı bir şekilde eski halini alır.Üstelik bozulan dalgalar saçı taranmamış bakımsız bir görünüme sokar.Maşa yada tost  ile uğraşmak sıkıcı gelebilir ve vakit alır.İşte bunun en güzel çözümü saçımızı iki yandan ayırıp balık sırtı örmek.Balık sırtını yapamıyorsanız saçı dörde yada altıya ayırıp normal örgüde yapabilirsiniz.Dalga sadece uçlarında kalacaktır.Eğer bir gün öncesinden yapıp dışarı çıkarken saçı açarsak daha kalıcı oluyor.İlla bir gün öncesinden mi örmeliyiz ? Tabi ki hayır.Bir yere gideceğiz ve kısa zamanımız var.Değişiklik istiyoruz düz saçlarımızdan sıkıldık.Saçımızı güzelce tarıyoruz ve hafif nemlendiriyoruz.Saçımızı öreceğimiz şekilde ayırıyoruz.Bahsettiğim dalgalar balık sırtında daha güzel duruyor.Şiş tarak yardımıyla yada kendimizde ayırarak örmeye başlıyoruz .Saçı örerken sıkı olmasına dikkat edelim.Şimdi ördükten sonra sprey sıkıyoruz.Öyle çok fazla olmasına gerek yok.Saç kurutma makinesi ile saçı ısıtıyoruz.Normal örgü ise sadece örgünün olduğu kısımlara yapsak yeterli,balık sırtında saç diplerini de ısıtmamız gerekli..Şimdi biraz bekleyeceğiz bu arada makyajınızı yapabilir yada üstünüzü giyinebilirsiniz.Tahminiz zamanınıza göre on dakika yada yarım saat sonra olabilir.Saç düzleştiricisi ile örgüleri yukarıdan aşağı doğru  makinanın arasına alarak ısı veriyorsunuz.İşlem bittikten bir kaç dakika sonra saçı açıyoruz ve başımızı öne eğerek saçı  karıştırıyorsunuz.Güzelce geriye atarak kalkın ve saçınız hazır . Doğal duran ve yapımı çok basit dalgalar hazır güle güle kullanın :) Şimdi fotoğrafımda 10 dakikada yaptığım saçımı sizlerle paylaştım. Ne kadar beklersek  o kadar iyi sonuç elde ederiz.

7 Mart 2015 Cumartesi

Saç Tebeşiri

     Şimdilerde internette yaygın olarak satılıyor.Üstelik uygun fiyata.Saçlarını boya işlemi uygulamadan renk vermek isteyenlerin tercihi.Birde yıkayınca geçmesi en büyük artısı olarak görünüyor.Ben saçlarımda mavi rengi de çok severim.Fakat uzun zamandır kırmızı tonları kullandığım için mavi yaptırmıyorum.Aslında yerine göre saçta renkleri de severim.Eskiden spreyler vardı renkli, bunları artık pek kullanan yok.Bende en son  8 10 sene önce kullanmıştım.Geçen sene saçımın rengiyle oynamak istemedim fakat aralarda renklerde olsun istiyordum.Bu kararsızlıkla en iyisi geçici bir yoldu.Uzun zamandır gözüme saç tebeşirleri çarpıyordu .Üstelik deneyenlerin fotoğrafları da cezbediciydi.Siteden araştırdım siparişimi verdim.İki üç gün içerisinde elime ulaştı. Kargom gelir gelmez koştum aynanın karşısına.Su ile yada mavi su diye adlandırılan saçın taranmasını kolaylaştıran ve nem sağlayan ürünlerle kullanılabiliyormuş.Öncelikle uygulayacağınız bölgeyi ıslatıyorsunuz. Boş bir parfüm yada sprey kutusuna suyu koyarak yaparsanız işiniz kolaylaşır.Yada 3 tlye kuaförlerin saçımızı ıslatırken kullandığı plastik şişelerden alabilirsiniz.Sonra tebeşirin istediğiniz rengini alın saçınıza yatay olarak sürmeye başlayın.Yalnız dikkatli olmak lazım hemen kırılıyorlar :) Ne kadar uygulamaya devam edersek renk o kadar çıkıyor.Koyu yada açık kendimiz ayarlayabiliyoruz. Uyguladıktan sonra düzleştirici kullanıyoruz.İşlem çok basit.Farklı renkleri de beraber uygulayabilirsiniz.Tamamen zevkinize ve yaratıcılığınıza .Görüntü olarak hoş biraz sertlik yapsa da saçta yıkadığımız zaman düzeliyor.Asıl sorun temas ettiğimiz zaman çıkıyor olması.Ensemize ,elimize yada herhangi bir yere bulaşması.Azda değil yoğun olarak geçiyor.Ben bunu mavi suyla yada normal suyla da denedim.Fark eden birşey olmadı.Birkaç kez denedim sırf bu nedenle tekrar kullanmadım.Bulaşması benim için önemli değil diyorsanız kullanabilirsiniz.Üstelik suyla saçtan hemen çıkıyor sizi uğraştırmaz.